Menu górne

Najlepsze Gofry - Mega Chrupiące i Lekkie

 


To chyba moje ulubione Gofry, zawsze wychodzą lekkie, puszyste w środku i bardzo chrupiące z zewnątrz. Smakują jak najlepsze Gofry z nad morza. Chociaż pewna jestem, że nie wszędzie nad Bałtykiem na tak dobre i naturalne się trafi.. To trzeba zrobić samemu :) Są uzależniająco przepyszne. 
Według mnie to właśnie taki smak i konsystencję powinny mieć najlepsze gofry. 
Bardzo Polecam!

Składniki:

  • 300 g mąki pszennej
  • 500 ml mleka
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 4 łyżki cukru
  • 60 ml oleju słonecznikowego
Żółtka utrzeć na gęsty kogel-mogel z 2 łyżkami cukru. Do masy dolać mleko, olej, wsypać przesianą mąkę z proszkiem do wypieków. Wszystko zmiksować na gładką masę. Odstawić na 15 min. W międzyczasie nagrzać gofrownicę oraz przygotować pianę z białek. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Dodać pozostałe 2 łyżki cukru - ubijać do rozpuszczenia się jego kryształków. Ubitą painę dodać do masy w dwóch turach - delikatnie mieszając. Na rozgrzaną i lekko posmaowane olejem płytki wylać po łyżce wazowej ciasta. Po upływie 30 sekund zamknąć pokrywę. W mojej gofrownicy o mocy 1400W piekę gofry przez 6-7 min., na najwyższym poziomie grzania. 
 
Polecam jeszcze gorące, z bitą śmietaną, frużeliną lub owocami i ulubionym sosem :) 
 
 

Doskonale smakują z Bitą Śmietaną świeżymi Jagodami, Malinami, Dżemem, Frużeliną, Sosem Toffi, Czekoladowym itp. 
 


Podobne przepisy:

14 komentarzy:

  1. Robiłam wczoraj z bitą śmietaną i sosem toffee z Pani bloga. Rewelacja! Polecam. Jejku ja chce juz lato.... to dorzucę na wierzch jagody :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsze! Chrupiące i puszyste w środku :-D najbardziej lubię z nutellą i bitą śmietaną

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione gofry :-) i te na maślane tez i te belgijskie :-D wypróbowałam wszystkie i piekę na zmianę. Polecam bo warto!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi przypadł do gustu ten przepis. Gofry wyszły lepsze od gofrow mojej babci a to nie lada sztuka !

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszły cudne a ciasto jest bardzo delikatne i chrupiące

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham tego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje ulubione gofry. Koniecznie z bitą i fruzeliną

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam - najlepsze z bitą smietana i jagodami. Sezonie na gofry trwaj !

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje gofry prezentują się doskonale! Koniecznie muszę przetestować ten przepis. Co prawda posiadam w swoich zbiorach kilka udanych receptur na gofry, ale lubię próbować nowych rzeczy. Jeśli chodzi o dodatki do gofrów, to ja najbardziej lubię te z bitą śmietaną, owocami i polewą czekoladową. Ostatnio „odkryłam” też doskonałe połączenie galaretki, kawałków owoców oraz orzechów. Deser smakuje wybornie. Polecam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz :) Super pomysł z tymi dodatkami, na pewno smakują świetnie :) Warto próbować w różnych odsłonach :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Od samego patrzenia na obrazku jak one wyglądają aż zbiera się ślina. Postaram się je zrobić, oby tylko wyszły w miarę chrupiące. Z tym często miałem problem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają bajecznie, uwielbiam takie gofry. Choć nie powinno się ich jeść za często bo trochę tuczą to jednak smakują super :-D. Postaram się dzisiaj wypróbować ten przepis. Mam nadzieję że mi wyjdą, bo nie zawsze każde im się udają. Samemu robię też gofry chrupiące ale jak ciasto naleśnikowe - bardzo podobne.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)