Menu górne

Gofry - Lekkie i Chrupiące


To chyba moje ulubione Gofry, Zawsze Lekkie jak chmurka, puszyste w środku i bardzo Chrupiące z zewnątrz. Smakują jak najlepsze Gofry z nad morza, chociaż pewna jestem, że nie wszędzie nad Bałtykiem takie dobre się kupi. To trzeba zrobić samemu :) Moja gofrownica o zatrważającej mocy 750W daje im radę, chociaż pieką się dłużej, około 10 minut. Jednak, jeśli posiadacie prawdziwą, dobrą gofrownicę, taką jaką miała kiedyś moja babcia o mocy 1200W, robiącą doskonałe gofry w 3 - 4 minuty - nawet się nie zastanawiajcie. Uzależniająco przepyszne. Taki smak i konsystencję powinny mieć gofry. Ja najbardziej lubię oczywiście z Bitą Śmietaną, Sosem Toffi lub Frużeliną (przepisy tutaj - jagodowa, truskawkowa, malinowa). Przepis na te niebiańskie gofry znalazłam w mojej domowej kolekcji książeczek "Świat Kobiety - 101 Przepisów, Tom 23". 
Bardzo Polecam!


Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki wody gazowanej
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru
  • 6 łyżek oleju
Do miski przesiać mąkę z proszkiem, dodać wodę, mleko, 1 łyżkę cukru, żółtka, sól, olej - dobrze zmiksować do uzyskania jednolitej masy. Odstawić na 30 minut. Po tym czasie ubić białka na sztywną pianę, pod koniec dodać łyżkę cukru i miksować do całkowitego rozpuszczenia się kryształków. Masa powinna być lśniąca i bardzo gęsta. Białka delikatnie wymieszać z ciastem. Piec gofry w rozgrzanej gofrownicy. Chwilkę wystudzić na kratce.

Doskonale smakują z Bitą Śmietaną świeżymi Jagodami, Malinami, Dżemem, Frużeliną, Sosem Toffi, Czekoladowym itp. 

5 komentarzy:

  1. Robiłam wczoraj z bitą śmietaną i sosem toffee z Pani bloga. Rewelacja! Polecam. Jejku ja chce juz lato.... to dorzucę na wierzch jagody :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsze! Chrupiące i puszyste w środku :-D najbardziej lubię z nutellą i bitą śmietaną

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione gofry :-) i te na maślane tez i te belgijskie :-D wypróbowałam wszystkie i piekę na zmianę. Polecam bo warto!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi przypadł do gustu ten przepis. Gofry wyszły lepsze od gofrow mojej babci a to nie lada sztuka !

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszły cudne a ciasto jest bardzo delikatne i chrupiące

    OdpowiedzUsuń