Menu górne

Gofry na Maślance



Przepyyyszne!!!
Z wierzchu rumiane, chrupiące, w środku delikatne jak chmurka, lekkie, napowietrzone ciasto - przypomina troszkę biszkopt, ale jest zdecydowanie bardziej wilgotne. 
Piekłam je już nie raz, są niezawodne. Na przepis wpadłam przypadkiem.. do jagód zawsze pasował mi kefir, jogurt naturalny lub maślanka, ale za to w przypadku gofrów bez bitej śmietany się nie obejdzie więc postanowiłam wkraść smak maślanki do surowego ciasta. Wyszło obłędnie.
Gofry na Maślance najlepsze są z bitą śmietaną i jagodami ... cały rok na to czekałam!!! ...pasować będą też truskawki, maliny, brzoskwinie lub nektarynki. Opcji i pomysłów na własne kompozycje jest mnóstwo. Koniecznie spróbujcie!

Składniki:
  •  1 i 1/3 szklani mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 50 ml oleju
  • 3 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 1 i 1/4 szklanki maślanki
  • 1/3 szklani mleka 2%


Do miski dodać przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę, sól, maślankę, mleko. Żółtka oddzielić od białek. Żółtka ubić z 1 i 1/2 łyżki cukru na puszystą masę. Dodać do miski z pozostałymi składnikami. Zmiksować powoli dolewając oleju. Przykryć talerzykiem i odstawić na 30 min. Po tym czasie ubić biała, kiedy będą sztywne dodać pozostały cukier (1 i 1/2 łyżki). Kiedy kryształki cukrowe rozpuszczą się w białku - dodać do ciasta i łyżką / łopatką bardzo, bardzo delikatnie i krótko wymieszać składniki. Gofrownicę rozgrzać, posmarować wewnątrz leciutko olejem i wykładać partiami ciasto. Używam niestety gofrownicy o mocy szaleńczych 750W.. więc gofry piekę około 10 min. Jeśli posiadacie gofrownice o wyższej mocy - mogę tylko pozazdrościć, wasze upieką się szybciej i na pewno będą bardziej puszyste i chrupiące. 

1 komentarz:

  1. Ostatnio zrobiłam dla dzieci siostry z bananami i nutella i teraz jak tylko mają przyjechać to pytają się o te gofry :-))

    OdpowiedzUsuń