Menu górne

Zimowe Ciasteczka, najlepsze



"To najsmaczniejsze, najdelikatniejsze ciasteczka jakie jadłam" - powiedziała moja mama. 
Nie będę się z nią o to kłócić. 
Te Kruche, Maślane Ciasteczka są obłędne. 
 Ciasteczka rozpływają się w ustach. 
Są aksamitne, delikatne, kruchutkie, można powiedzieć "o nierozpadającej się piaskowej konsystencji". Jeszcze gorące obtoczone w cukrze pudrze ... istne niebo. 
Dodatek ciemnego rumu sprawia, że to ciasteczka idealne na zimę. 
Zapach jaki unosi się w domu podczas ich pieczenia jest nie do opisania. 
Po raz pierwszy piekłam je pewnej zimy, po tym jak zainspirował mnie przepis na podobne ciasteczka Marthy Stewart. Jednak wykonanie mojej wersji jest o wiele prostsze, łatwiejsze i przyjemniejsze, a przede wszystkim szybkie (bo kto lubi długo czekać na ulubione ciastka!?).  Nie potrzeba także wielu składników i nie pobrudzimy wielu naczyń.
Bardzo, bardzo bardzo polecam! Są pyszne!


Składniki na 2 duże blaszki ciasteczek:
  • 3 i 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 40 g budyniu śmietankowego / waniliowego 
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżeczki prawdziwego cukru waniliowego
  • 1/2 szklanki rumu
  • 250 g masła (dobrej jakości! nie żadne margaryny)
  • szczypta soli
Dodatkowo:
  • cukier puder do obtaczania
Masło powinno mieć temperaturę pokojową.
Miękkie masło umieścić w misie miksera z cukrem pudrem i solą. Utrzeć na śnieżnobiałą, puszystą masę. Następnie stopniowo, powoli dodawać rum. Najlepiej partiami, aby masa się nie zważyła. Kiedy składniki się połączą dodać przesiane suche składniki. Zmiksować do połączenia.
Przygotować 2 blaszki wyłożone papierem do pieczenia. Lekko zwilżonymi dłońmi urywać kawałki ciasta i formować kulki wielkości orzecha włoskiego. Układać na blaszkach w odstępach. Następnie zwilżoną dłonią lub łyżką lekko spłaszczyć ciastka. Wstawić blaszki do zamrażarki (lub ewentualnie lodówki) na 1 godzinę. Po tym czasie wstawić pierwszą blaszkę do piekarnika nagrzanego do 180* i piec przez około 20 min. Ciasteczka urosną i mogą lekko popękać z wierzchu co tylko dodaje im uroku. Wyjąć. Gorące ciasteczka obtaczać w cukrze pudrze i układać na kratce. Kiedy ostygną przełożyć na paterę.

*Trudno oprzeć się spróbowaniu tych gorących - są pyszne, ale kiedy ostygną czuć wyraźniej wszystkie smaki i wtedy na prawdę stają się obłędne ;)

26 komentarzy:

  1. Zrobiłam z polowy porcji bo nie mialam za duzo masła. Ciasteczka jeszcze dobrze nie ostygły a już ich prawie nie ma. Ale dzięki temu moje kubki smakowe przeszły przez cały proces studzenia. Z każdą chwilą są coraz bardziej kruche i faktycznie rozpływają się w ustach :) jutro piekę znowu. Pyszne są po prostu!

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciasteczka bez dodatku jajek?

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione. Pyszne, kruche i rozpływają się w ustach. Najlepsze ciastka jakie upieklam. Niesamowite są!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak smakuje niebo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham je! Piękę nałogowo :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjawiskowo piękne i pyszne. Smakują nie do opisania dobrze

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze napisać i podziękować za przepis na tak dobre ciastka. Są wspaniałe. Nigdy nic mi tak nie smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsze potwierdzam. Takich ciastek nigdzie nie jadłam. Tak kruche i znikające w ustach. Mocno rumowe i maślane. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasteczka przygotowałam na ostatnie Święta Bożego Narodzenia i powtórzę i w tym roku. Rozkoszne z nutką rumu. Znajomi prosili o zapakowanie ciasteczek do domu - to chyba najlepsza recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Móje ukochane !

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowite, piaskowe, rumowe, rozpadają się w ustach. Zastanawiam się tylko czy można użyć innego alkoholu? Tez wyjdą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wyjdą. Będą miały tą samą strukturę, ale z pewnością inny smak. Ja zostaje przy aromacie rumowym :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Pierwsza partia w tym roku już zaliczona :) to moje ulubione ciastka.

    OdpowiedzUsuń
  13. Co można użyć zamiast rumu /alkoholu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chce Pani całkowicie pominąć alkohol tak? Można użyć mleka i kilku kropel aromatu rumowego / migdałowego - ale będą inne w smaku. Albo sok z mandarynek (mała ilość) - będą lekko cytrusowe, jeśli ktoś takie lubi :)

      Usuń
  14. Piekłam na powitanie wiosny. Cudne

    OdpowiedzUsuń
  15. Moje ulubione 😍

    OdpowiedzUsuń
  16. Moje też. Super są

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepyszneee !

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy zamiast rumu może być olejek rumowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak i nie ;) Można dodać olejku i mleko (w mniejszej ilości) zamiast rumu, ale wyjdą zupełnie inne ciastka. Polecam kupić dobrej jakości ciemny rum. Na prawdę warto

      Usuń
  19. Robiłam w dwóch wersjach, z mlekiem i aromatem dla dzieci i z alkoholem - rumem dla dorosłych. Te z prawdziwym rumem doskonale, boskie, cudowne w smaku. Te dla dzieci też ok, dzieci zachwycone ale porównując z tymi z rumem wypadają słabiej ;) polecam

    OdpowiedzUsuń
  20. Podeszłam bardzo sceptycznie do tego przepisu, bez jajek bez proszku do pieczenia, z ciekawości zrobiłam. Ciastka są proste i doskonałe w swej prostocie smaczne pyszne . Bardzo polecam nie zdecydowanym .Dziękuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)