Menu górne

Krem Maślany Milky Way (Tynk do Tortu Milky Way)


Dziś przepis na Krem Maślany z Mlekiem w Proszku, czyli Krem Milky Way. Przygotowanie jest bardzo proste, a sam krem bardzo smaczny, mleczny, słodki - pyszny. Rewelacyjny do tynkowania tortów, dekorowania, a nawet i przekładania ciast. Pracuje się z nim wspaniale. Polecam!

 
 

TUTAJ KRÓTKI FILMIK Z PRZYGOTOWANIA

Składniki na Krem Maślany Milky Way:
  • 200 g masła
  • 80g mleka w proszku
  • 50 ml mleka 
  • 70 g cukru
Mleko i cukier umieścić w rondelku, doprowadzić do zawrzenia. Gotować mieszając na minimalnej mocy palnika około 2 minut, aż zacznie przypominać bardzo rzadkie mleczko skondensowane. Odstawić, wystudzić. Mieszanka musi być w temperaturze pokojowej.

Masło musi być w temperaturze pokojowej, musi być miękkie, bardzo smarowne. Masło umieścić w misie miksera i ubijać do uzyskania bardzo puszystej, śnieżnobiałej masy. 
U mnie trwało to 7 minut. Uwierzcie, że samo masło bez dodatków można ubić na śnieżnobiałą masę :) Następnie powoli, łyżka po łyżce dodawać mleko w proszku i mieszankę mleka z cukrem, cały czas miksować masę.Kiedy masa będzie jednolita - odłożyć mikser na bok. Łyżką dobrze wymieszać masę milky way rozcierając ją po brzegach miski - chodzi o to, aby wyzbyć się pęcherzyków powietrza, które nie ładnie mogłyby wyglądać na masie.


Podobne przepisy:

Krem Maślany na Mleku Skondensowanym - Tynk do Tortów 


https://natomamochote.blogspot.com/2020/07/krem-maslany-z-mlekiem-skondensowanym.html


















53 komentarze:

  1. EXTRA POMYSŁ Z FILMIKIEM

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za przepis robiłam pierwszy raz i wyszedl piękny tynk, chciałabym zrobić z kakaem zeby uzyskać brązowy kolor w którym momencie według Pani dodać kakao?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam z kakao, ale myślę, że można dodać zaraz po dodaniu mieszanki mlecznej. Dobrze zmiksować. Dodawałabym przesiane, partiami, czekając, aż ładnie połączy się w kremie.

      Usuń
    2. Najlepiej kakao dodać do mleka z cukrem to wtedy ładnie się rozpuści i nie będzie grudek

      Usuń
    3. Kakao najlepiej dodać do mleka z cukrem to wtedy ładnie się rozpuści

      Usuń
  3. Jak dodam czarny barwnik też będzie ok?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie barwiłam jeszcze na czarno, trudno mi powiedzieć. To pewnie zależy od barwnika, ale wydaje mi się, że może być trudno uzyskać mocny, głęboki czarny kolor. Na pewno proszę nie dodawać od razu barwnika do całego kremu, a odłożyć 1 łyżkę gotowego tynku do miseczki i tam wmieszać barwnik, zobaczy Pani/Pan jaki jest efekt i zdecyduje co z resztą :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Tak, ja barwiłam

      Usuń
  4. Czy z tych proporcji ystarczy tynku na tort fi 28?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam cudowny krem. Mam pytanko czy biszkopt tynkuję 2 razy??Planuje zrobić tort synkowi. Robiłam tynk z masła i mleka skondensowanego ale nie smakował moim chłopakom i spróbuje twego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Można 2, a nawet 3 :) Tak, żeby się Pani podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można ten krem wykorzystać do środka tortu? Czy zrobi się twardy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobi się twardy, taki sam jak z zewnątrz i będzie to raczej cięższe ciasto ;) Czy smaczne? Trudno mi powiedzieć. Jeśli już to polecam kostkę hiszpańską - tam też jest krem maślany, ale z czekoladą i rumem, bardzo smaczny. Przepis jest w kategorii Ciasta z Kremem i/lub Torty :)

      Usuń
  8. Czy można ten krem wykorzystać do wnętrza tortu? Czy zrobi się twardy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobi się twardy, taki sam jak z zewnątrz i będzie to raczej cięższe ciasto ;) Czy smaczne? Trudno mi powiedzieć. Jeśli już to polecam kostkę hiszpańską - tam też jest krem maślany, ale z czekoladą i rumem, bardzo smaczny. Przepis jest w kategorii Ciasta z Kremem i/lub Torty :)

      Usuń
  9. Dzień dobry, robiłam kilka dni temu, wyszedł świetny :) następnym razem chciałabym jednak, by był mniej słodki, czy dowolnie mogę redukować ilość cukru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można trochę zmniejszyć, nie powinno to wpłynąć na konsystencję. Dokładnie o ile - trudno mi powiedzieć, nie próbowałam ;)

      Usuń
  10. Na jakich obrotach miksować?

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy nic nie stanie sie z opłatkiem dekoracyjnym położonym na tym kremie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ni się nie stanie :) Robiłam już tak i wychodzi idealnie nawet po 2 dniach w lodówce :)

      Usuń
  12. Co zrobiłam źle jeśli krem ba końcu jest zbyt rzadki?1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, może było zbyt ciepło? Na chwilę stawiłabym do lodówki, powinno pomóc. Krem nie może być bardzo gęsty, musi być smarowny, taki lepiej rozsmarowuje się na torcie. Po nałożeniu 1 warstwy wstawiamy tort do lodówki, tam tynk zastygnie. Później druga i opcjonalnie trzecia warstwa :)

      Usuń
  13. Świetny i bardzo dokladny przepis. Mam jednak pytanie, czy na ten tynk mozna przykleić koronke?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Można przykleić co się chce :)

      Usuń
    2. Masa wyszła super ale nie wiem dlaczego w niektórych miejscach odbarwia - żółknie podobny problem miałam z masą z mlekiem skondensowanym. Czego może być to przyczyna ktoś miał podobny problem?

      Usuń
    3. Nie mam pojęcia, ale czy tort był przechowywany w szczelnym pojemniku? Jeśli nie, to to może być przyczyna

      Usuń
  14. Witam na ile starcza ten krem na jaką średnicę tortownicy?

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy kremu mozna uzyc do tynkowania tortu pod mase cukrowa?

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy można ten tynk użyć pod masę cukrową?

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy można użyć mleka modyfikowanego dla dzieci?

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy krem mogę przechować w lodówce i użyć go na 2 dzień kiedy tort będzie otynkowany 1 warstwa i porządne się schłodzi przez noc?

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy masę w czasie gdy tort z pierwszą warstwą chłodzi się w lodówce należy też schować w lodówce i potem zmiksować? Czy ma czekać na blacie? I czy na drugi dzień do dekoracji również będzię ok czy trzeba robić nowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy pierwsza warstwa się chłodzi - reszta tynku zostaje w miseczce, w temperaturze pokojowej. W lodówce by stwardniała :)
      Jeśli masy zostało i chce Pani wykorzystać kolejnego dnia - to wtedy przez noc w lodówce, szczelnie owinięta. Na 2-3 godziny przed dekorowaniem zostawić w temperaturze pokojowej, aby znów krem był smarowny :)

      Usuń
  20. Na jakiej wielkości tort jest przepis? Bede robić tort o średnicy 18cm i zastanawiam się czy starczy (tynkuje 3x)

    OdpowiedzUsuń
  21. Z tego przepisu wreszcie mi wyszedł taki o jakim myslalam, tort otynkowany, gładki i dobrze się trzyma. Super

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy do kremu cytrynowego z lemon curd + maliny będzie pasował ten tynk?

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam czy opłatek waflowy kładę już na gotowy twardy tynk? Czy musi być biały tynk pod opłatkiem waflowym czy może być kolorowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to nie ma różnicy. Ja jak używałam jadalnego nadruku na tort, to akurat tynk był brązowy :)

      Usuń
    2. Witam będę robić tort ,23 cm wysokość 12 cm wystarczy by otynkować czy podwoić porcje?

      Usuń
  24. Witam będę robić tort 23 cm i 12 wysokość starczy kremu ? Czy muszę podwoić składniki ? 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi ocenić. Spróbowałabym bez podwajania, mając w rezerwie składniki na drugą porcję. Zawsze można dorobić :)

      Usuń
  25. Witam bede robić tort 23 cm wysokość 12 cm starczy by otynkować tort czy podwoić porcję?

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy opłatek kładziemy na świeżo otynkowany tort? Jeśli tak, to ile czasu będzie zastygał, obawiam się, że jak położę za wcześnie) (dzień wcześnie to rozmięknie) a z kolei jak mam kłaść na świeżo otynkowany to czy się wyrobię przed podaniem?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)