Menu górne

Domowe Wafle do Lodów


Co powiecie na domowe wafelko-miseczki? Od kilku dni piekę je nałogowo ku radości domowników :) Są idealne do lodów, ale i kremów z owocami, budyniu, galaretek i wielu innych. 
Możliwości na ich wykorzystanie jest całe mnóstwo. 
Moje domowe wafle do lodów są chrupiące, kruche, lekkie, słodkie - przepyszne. 
Śmiem twierdzić, że dużo lepsze niż kupne.
 Przygotowanie jest banalnie proste, a efekt oszałamia. 
Cudowne na imprezy, przyjęcia, albo po prostu przyjemne umilenie zwyczajnego dnia. 
Bardzo polecam!


Składniki na około 7 miseczek:
  • 3 białka 
  • 1/3 szklanki śmietanki 30%
  • 1/2 szklanki cukru (lub mniej)
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 60 g masła
Białka dobrze wymieszać ze śmietanką. Dodać cukier i krótko zmiksować. Dodać sól, przesianą mąkę pszenną. Zmiksować. Następnie dodać rozpuszczone i przestudzone masło. Zmiksować do połączenia się składników. Rozgrzać waflownicę. Lekko posmarować blaszki olejem. Wyłożyć dużą stołową łyżkę ciasta i szybko rozsmarować po całej powierzchni. Zamknąć i piec wafle według instrukcji producenta (moja gofro-waflownica ma 6 poziomów grzania. Piekę wafle na 3 poziomie około 2-3 min. Co jakiś czas sprawdzam czy nie przypiekają się za bardzo, cały czas staram się wyczuć moją waflownicę ;) Zezłocony wafel o mocno zrumienionych brzegach zdjąć z blaszki waflownicy i natychmiast ułożyć na odwróconej dnem szklance - tak, aby wyglądem zaczął przypominać "spódniczkę" ;) Na wafel nałożyć drugą większą szklankę, aby uformowało się wgłębienie w naszej miseczce. Po około 1 minucie można zdjąć większą szklankę z wafla. Wafel pozostawić do wystygnięcia. Z każdą chwilą będzie bardziej lekki i twardy, a w efekcie idealnie kruchy i chrupiący. 

*Waflo-miseczki można przechowywać do około 5 dni w szczelnym, próżniowym pojemniku.

Inne opcje pieczenia:


- Mikrofala - funkcja Crispy, poziom 2 (pieczenie około 4 min.). Po bokach talerza Crispy wylać po łyżce ciasta, równomiernie rozprowadzić, do uzyskania 2 cienkich owalnych kółek. Wstawić do mikrofali na odpowiedni program - kiedy placek mocno zrumieni się z jednej strony, przewrócić łopatką na drugą (pilnować aby się nie przypaliły, a mocno zrumieniły). Wyjąć i postępować jak w przypadku pieczenia w waflownicy.
- Piekarnik. Dużą blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Wykładać po łyżce ciasta tworząc cienkie 4 oddzielne owalne placki. Wstawić do piekarnika - 180*, na 8-12 minut, do mocnego zarumienienia, w razie potrzeby przewrócić na drugą stronę i dodatkowo chwilkę podpiec. Wyjąć postępować jak w przypadku pieczenia w waflownicy. 


10 komentarzy:

  1. Patrze i nie wierzę że takie cudowne rzeczy można zrobić samemu w domku. Będę robić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żałuję, że nie mam takiej waflownicy. Pozdrawiam serdecznie :) ❤ 💟 💛 💜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Pani spróbować upiec wafle w piekarniku - robiłam tak kiedyś rurki z bita śmietana i zawsze wychodziły. Jest w prawdzie trochę więcej pracy, ale warto spróbować. Dodałam już w przepisie opcje z piekarnikiem :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Mi wyszły super :-) robiłam w waflownicy, chrupiące, nie za słodkie - idealne

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam okazję spróbować i są wybitnie dobre ;) chrupiące, dobrze trzymają lody ;) polecam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie zdążyłam nałożyć lodow bo zjadłam miseczki ha ha ha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam to samo :D moja rada - zrobić po dwie miseczki albo trzy na wszelki wypadek. Wtedy może uda się jedną zjeść z lodami.. te miseczki są pyszne !!!

      Usuń
  6. Dziewczyno! Jesteś niesamowita ! Dziękuję za cudowne przepisy i inspiracje :) miseczki są do schrupania :) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. Najważniejsze są proste przepisy.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)