Menu górne

Kruche Ciasto z Malinami i Lekką Budyniową Pianką



Kruche, delikatne waniliowe ciasto i maliny zatopione w lekkiej piance... Warstwa bezowo-budyniowa jest przepyszna w konsystencji jak ptasie mleczko, a w smaku i tak o niebo lepsza.
Pomysł znalazłam u Pani Dorotki, jednak dostosowałam do swoich potrzeb.
Pyyyszne !
To jedno z moich ulubionych letnich ciast. Ciasto jest w całości pieczone, łatwo się kroi, dzieli na porcję więc jest także idealne na pikniki czy wyjazdy. Bardzo, bardzo polecam!




Składniki na Kruche Waniliowe Ciasto:

  • 2 i 1/2 szklanki mąki krupczatki (lub pszennej)
  • 120 g margaryny / masła
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki cukru 
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • 5 żółtek 
Mąkę przesiana z proszkiem do pieczenia zagnieść z zimnym masłem na sypki proszek. Dodać cukier - wymieszać. Następnie żółtka i jogurt. Zagnieść ciasto. Uformować kulę i wstawić na 40 minut do zamrażarki. 
Prostokątną dużą formę wyłożyć papierem do pieczenia (można go przykleić do formy przy pomocy odrobinki masła - cieniutko posmarować miejscami). Schłodzone ciasto rozwałkować na prostokąt o wymiarach blaszki - lekko podsypywać mąką, tylko ile potrzeba. Przełożyć do foremki. Ciastem powinno być wyłożone tylko dno formy - nie boki. Wstawić do lodówki na 40 minut, po tym czasie ponakłuwać widelcem i wstawić do nagrzanego piekarnika (180*) - piec przez 15 minut, do lekkiego zezłocenia z wierzchu (później będzie dopiekane). Wyjąć, Wystudzić.
Składniki na Budyniową Piankę:
  • 7 białek
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 szklanka cukru
  • 2 opakowania cukru waniliowego
  • 2 budynie śmietankowe (bez cukru)
  • 1/2 szklanki oleju
  •  1 pudełeczko malin
Białka ubić ze szczyptą soli na najwyższych obrotach miksera. Kiedy piana będzie sztywna, gęsta, dodawać cukry - łyżka po łyżce. Kiedy kryształki cukrowe nie będą wyczuwalne miedzy palcami dodać przesiane budynie i sok z cytryny. Ubijać dalej, aby proszek dobrze się rozpuścił. Na końcu, partiami dolewać strużką olej - cały czas ubijać piankę, nie za długo, ale tak aby tłuszcz dobrze połączył się ze składnikami. Większość pianki - 2/3 - wyłożyć na kruchy podpieczony spód. Poukładać maliny lekko wciskając je w masę. wyłożyć na wierzch resztę pianki i wyrównać. Posypać kruszonką i wstawić do nagrzanego piekarnika 180* na około 45-50 minut. Na sam koniec można włączyć tylko górną grzałkę i podpiec - w razie potrzeby - kruszonkę jeszcze przez 5 minut. Wystudzić na kratce.
Składniki na Waniliową Kruszonkę:
  • 100 g margaryny / masła
  • 1 szklanka mąki pszennej + łyżka 
  • 1/3 szklanki cukru 
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
Mąkę zagnieść z masłem na sypki proszek, dodać cukier - połączyć opuszkami palców tworząc kruszonkę.


14 komentarzy:

  1. Kocham to ciasto. Piekłam już chyba 3 razy. Jest najlepsze

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam z mandarynkmi i wyszło całkiem dobre. Mimo to wolę z malinami :) masa białkowa jest mega :) i ciasto super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hit nad hitami! :-) ta pianka jest niesamowita. Upieklam zgodnie z przepisem tylko z mrożonych truskawek i chyba puściły za dużo wody ale i tak było smaczne. Jak piekłam wcześniej ze świeżymi owocami wyszło idealne wiec polecam jak najbardziej !

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam z malinami mrożonymi. Lepsze byłyby świeże ale nie o tej porze. Wyszło bardzo dobre ale do powtórzenia latem. Będzie pewnie lepsze :D polecam tak czy tak

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana to ciasto jest rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten przepis jest wspanialy. Ciasto cudne. Na pewno będę powtarzac.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pani Paulinko to ciasto jest niesamowite.nigdy nie jadłam tak dobrego kruche go. Pianka i owoce mmm zrobiłam z jabłkami. Czekam na maliny i truskawki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczne ! Wszyscy się zastanawiali jak zrobiłam tak delikatny sernik hahah jak właśnie ptasie mleczko :-) a ja ze tam nie ma sera :-D Ciasto będę robić bardzo często warto 😍

    OdpowiedzUsuń
  9. Mogę zastąpić masło w kruchym olejem kokosowym ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy w tym. Cieście pod konie piana ma być sztywna nadal czy taka bardzje luźna bo mi taka właśnie wyszła pod koniec kiedy już dodałam olej

    OdpowiedzUsuń
  11. Potwierdzam. Ciasto mega rewelacyjne nie wiem czy do końca dobrze ubita była moja piana bo z początku była sztywniejszy niż po dodaniu budyniu soku z cytryny i oleju ale jest to drugie ciasto z białkami które dla mnie smakowało i oczywiście drugie z pani przepisów jest moc 😉🥧🍩

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)