Menu górne

Ciasto Marchewkowe z Kremem Serkowym


Kolejny przepis na Ciasto Marchewkowe i chociaż na blogu jest już jedno nazwane "najlepszym" - ten przydomek pasowałby idealnie i tutaj. Ciasto jest łatwe w przygotowaniu, wychodzi wilgotne, aromatyczne i świetnie się kroi. Po raz pierwszy spróbowałam podobnego ciasta kilka dni temu i postanowiłam przygotować je w swojej wersji. Dotyczy to zarówno samego ciasta jak i serkowego kremu. W większości przepisów do Frostingu dodaje się utarte masło z cukrem, ale ponieważ ja nienawidzę nie cierpię maślanych kremów obeszłam te dodatkowe kalorie całkowicie. Krem według mnie zyskał na smaku, jest gęsty, smarowny, delikatny, słodziutki, lekko przełamany słonym posmakiem serka - przepyszny, doskonale pasuje do ciasta.
 Na pewno wykorzystam go także w innych wypiekach czy deserach. Bardzo polecam! 
Fani orzechów, marchewki i zdrowych wypieków powinni być zachwyceni ;)

Składniki na Ciasto Marchewkowe:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 4 jajka
  • 2/3 szklanki oleju
  • 1 szklanka posiekanych/startych orzechów włoskich (lub 3-4 łyżki zmielonych/posiekanych orzeszków ziemnych)
  • 1/2 szklanki pestek dyni
  • 1/3 szklanki ziaren słonecznika
  • 2 szklanki startej na małych oczkach marchewki
  • 4 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyża prawdziwego kakao
  • 1/2 łyżeczki zmielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki zmielonego ziela angielskiego
  • 1/2 łyżeczki zmielonej gałki muszkatołowej
  • 1 puszka ananasa
  • 1/2 szklanki rodzynek (niekoniecznie)
Rodzynki przelać wrzącą wodą. Osuszyć. Ananasa odsączyć z zalewy i pokroić w niewielkie ćwiartki. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, sodą, przyprawami, kakao. Jajka krótko roztrzepać z cukrem. Pozostawić na 5 min. Po tym czasie znów przy pomocy trzepaczki zamieszać jajeczna masę (większość cukru powinna się rozpuścić). Dodać olej, wymieszać. Dodać przesiane suche składniki i wymieszać trzepaczką tylko do połączenia się składników. Dodać startą na małych oczkach marchewkę, ziarna słonecznika, rodzynki, pestki dyni i ananasa. Wymieszać łyżką do połączenia się składników. Dużą prostokątną formę wyłożyć papierem do pieczenia i przelać masę. Wstawić do piekarnika na 45 min. - 175*. Wyjąć, wystudzić w formie. Następnie przekroić ciasto na pół. Przełożyć kremem z serków.

  Składniki na Krem/Frosting Serkowy:
  • 600 g serka o smaku śmietankowym (użyłam serków śmietankowych Twój Smak Piątnica - o obniżonej zawartości tłuszczu)
  • 3 żółtka (białka można zamrozić na bezę/bezy)
  • 3/4 szklanki cukru (lub mniej)
  • 3-4 łyżeczki żelatyny spożywczej
  • 200 ml śmietanki 30%
Żelatynę zalać wodą tylko do przykrycia. Odstawić na 10 min. Żółtka utrzeć z 1/2 szklanki cukru na puszystą, jasną i gęstą masę.Dodawać partiami serki śmietankowe cały czas miksując. Żelatynę podgrzać w mikrofali tylko do rozpuszczenia się (5-8 s. - nie dopuścić do zagotowania!). Dodać do niej 3 łyżki kremu i szybko zmiksować. Natychmiast przełożyć do pozostałego kremu i zmiksować. Ewentualnie dosłodzić krem pozostałą 1/3 szklanki cukru. Zmiksować. 3/4 kremu wyłożyć na spód ciasta (w formie). Wyrównać i przykryć drugim płatem ciasta. Śmietankę ubić na sztywno i wymieszać delikatnie łyżką z pozostałą 1/4 kremu serkowego. Jeśli krem będzie zbyt rzadki można dodać odrobinę rozpuszczonej żelatyny (najpierw rozmieszać ją z 1 łyżką kremu). Wyłożyć na wierzch ciasta, wyrównać. Ozdobić zmielonymi orzeszkami lub połówkami orzechów. Schłodzić przez min. 2 godz. Przed podaniem pozostawić w temperaturze pokojowej na 30 min. 

23 komentarze:

  1. Czy mozna upiec ciasto dzisiaj a jutro wieczorem przełożyć kremem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za szybka odpowiedz. Juz upieczone. Wylizałam miskę po surowym cieście do czysta co rzadko mi się zdarza było tak smaczne. Pyszne, pięknie się upieklo.. aż mnie korci żeby spróbować.. Jutro przełoże kremem :-).

      Usuń
    2. Proszę dać znać jak wyszło i czy smakuje ;) Pozdrawiam

      Usuń
    3. Wyszło wyszło :-) dosłownie bo juz go nie ma niestety. Wszyscy po pierwszym kawałku rzucilismy się na nie jak opętani. Ciasto jest wilgotne, fajnie chrupią orzechy, ma piękny zapach i wyrazisty smak. Krem pyszny, dawno nie jadłam czegoś nowego co by mi tak zasmakowało. Super że bez masła tylko z ubitymi żółtkami. Rewelacyjne i polecam niezdecydowanym ten przepis! Dziękuję i pozdrawiam Pani Paulino :-)

      Usuń
  2. Trochę się bałam kremu z serów czy będzie dobry ale jest przepyszny! Ciasto wśród moich dzieci zostało okrzyknięte hitem chociaż z marchewka i ziarnami :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto super. Idealne połączenie smakow

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje nowe ulubione marchewkowe 😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne, najlepsze, najidealniejsze, najukochańsze. To zdecydowanie moje ulubione ciasto marchewkoweeee :-) ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham je całym serduszkiem

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne to mało powiedziane. To ciasto to już tradycja u mnie w domu. Co jakiś czas tylko słyszę "kiedy będzie to ciasto marchewkowe?". Ostatnio dla teściowej zrobiłam taki tort na urodziny - tak sobie wymarzyła. To jej ulubione :) zreszta nasze tez. Kremy doskonale, wszystko idealnie wysmakowane i skomponowane. Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsze marchewkowe ciasto jakie upiekłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszło znakomite. Aromatyczne, wilgotne jak trzeba. Krem serowy jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowite :) bardzo smaczne ciasto. Dodałam dużo pestek dyni i słonecznika no i rodzynki :) ananasa nie miałam niestety. Krem rewelacyjny . Pasuje do ciasta

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepsze z najlepszych

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzień dobry, a czy próbowała Pani zamiast śmietanki 30 % użyć mascarpone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz robiła z mascarpone - smakowo niczym się nie różni, a ma dużo więcej kalorii. Konsystencja kremu jest cięższa. Obie wersje bardzo pyszne :) Jednak ja zostaję przy śmietance ;)

      Usuń
  13. Krem serkowy jest wystrzałowy. Mniam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto bomba. Krem serkowy jadlam i robilam pierwszy raz i jest pyszniutki. Super przepis.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)