Menu górne

Rosół z Koguta i Wołowiny (Bez Ulepszaczy)

 

 Rosół z kurczaka robiłam już setki razy, zresztą znacie ten przepis z bloga (klik). Tym razem przygotowałam tą tradycyjną, zdrową polską zupę na wyrazistym w smaku kogucie. Jego mięso jest bardziej zwarte i bardziej charakterne. Nie mniej - bardzo przypomina kurczaka i łatwo można byłoby go z nim pomylić - przynajmniej według mnie ;) Wywar wzbogaciłam o sporą ilość wołowiny rosołowej, dzięki czemu smakuje tak wyjątkowo i nie potrzebuje już żadnych ulepszaczy. Rosół jest klarowny, naturalnie żółciutki. Najlepiej smakuje nam z domowym makaronem, a mięsko z bułką/chlebem i musztardą. Prosto i pysznie, polecam!

 Składniki:

  • 1 kogut ZAGRODOWY (świeży, dobrej jakości!)
  • 700 g wołowiny na rosół (kupiłam 4 małe kawałki szpondra wołowego, poprzerastanego tłuszczykiem)
  • 4 serca drobiowe
  • 4 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 1 mały seler
  • 1 por
  • 2 pęczki natki pietruszki
  • 2 łyżki soli
  • 8 ziarenek ziela angielskiego
  • 6 ziarenek pieprzu
  • 1 suszony grzyb
  • lubczyk, świeży (kilka listków, jeśli lubicie)

Wołowinę umyć. W garnku zagotować wodę, wrzucić mięso wołowe i krótko obgotować - około 1 minuty. Odcedzić. Ponownie umyć. W garnku ponownie zagotować wodę, wrzucić obgotowaną wołowinę (wody powinno być tyle, aby mięso było w niej zanurzone). Gotować na minimalnej mocy palnika około 1 godzinę. 

W drugim dużym garnku umieścić umytego koguta i obraną włoszczyznę. Dodać wołowinę wraz z wywarem. Uzupełnić garnek wodą, tak aby przykrywała wszystkie składniki. Gotować na najmniejszej mocy palnika około 1 godz. 30 min. z uchyloną pokrywką.  W połowie czasu - posolić i dodać ziele angielskie, pieprz, liście laurowe, jedną natkę pietruszki (w całości) i suszonego grzyba. Kiedy rosół będzie gotowy - najlepiej mięso wyjąć, aby się nie rozpadło w wywarze. Pora można wyrzucić, a z włoszczyzny zrobić sałatkę jarzynową. Jedną marchewkę zawsze odkładam i podaje pokrojoną w kostkę do rosołu wraz z domowym makaronem i posiekaną natką pietruszki (tutaj wykorzystuje drugi pęczek). 

Na drugi, czy trzeci dzień z takiego rosołu wychodzi wyborna zupa pomidorowa :) 

Najlepiej smakuje z domowym makaronem wg przepisu mojej babci lub przepisu mojego dziadka :) 

 Podobne przepisy:

 Esencjonalny Rosół - jak u Babci (Bez Ulepszaczy)

 
Domowy Makaron Jajeczny według przepisu Dziadka
 
 

Makaron Domowy (wg przepisu mojej mamy)
 

 

Zupa Pomidorowa


4 komentarze:

Bardzo dziękuję za komentarz :)