Menu górne

Tahini - Pasta Sezamowa


Tahini czyli Pasta z Ziaren Sezamu jest świetnym, wysokobiałkowym i zdrowym dodatkiem do wielu potraw. Jak smakuje czyste tahini? Jak bardzo wyrazista w smaku, niesłodka chałwa :)
Można powiedzieć, że to odpowiednik masła orzechowego - to takie masło sezamowe. 
Przepis na pastę Tahini dostałam od Szefa Egipskiej Kuchni - Ahmeda Paolo Dziabaniego. 
Byłam zachwycona jednym z sosów, które przygotował, więc poszłam zapytać o przepis ;)
Nie przypuszczałam, że zostanę zaproszona do samego serca egipskiej kuchni. 
Szef Paolo nauczył mnie nie tylko robić pastę tahini, ale zdradził kilka innych egipskich przepisów 
(w tym rewelacyjny sos/dip oraz obłędny, egipski tradycyjny deser - wkrótce przepisy).

Składniki:
  • 4 szklanki ziaren sezamu
  • 1 łyżka dobrej jakości oleju (opcjonalnie, nie jest to konieczne)
Ziarna sezamu uprażyć na suchej patelni - mała moc palnika. Mają tylko lekko się zrumienić. Gorące ziarna przesypać do malaksera, dodać ewentualnie olej i rozpocząć proces mielenia do uzyskania jednolitego sosu (konsystencja gęstej śmietany). Może to potrwać nawet 10-15 min. (warto w międzyczasie zrobić jakąś przerwę, aby urządzenie trochę odpoczęło). W gotowej paście nie powinny być wyczuwalne ziarenka sezamu. Przechowywać zamkniętą w słoiczku, w lodówce.

5 komentarzy:

  1. Super pomysł :) nie mogę się doczekać przepisu na ten deser :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie nie wiedziałam co zrobić z sezamem w szafce :) juz wiem i praże :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wyszla, dzieki

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestes piekna i cudowna, świetnie gotujesz :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)