Menu górne

Ciasto 3 Bit




Popularne Ciasto 3 Bit, tak pyszne, że stanie się chyba jednym z moich ulubionych ciast.
 Jego przygotowanie jest łatwe i wbrew pozorom szybkie.
 Do zrobienia Ciasta 3 Bit zmusiły mnie leżakujące w szafce - już zdecydowanie za długo -  gotowe masy kajmakowe. I chociaż nie miałam do końca przekonania do zrobienia Ciasta 3 Bit, zaryzykowałam. Zgodnie z powiedzeniem "kto nie ryzykuje ten nie wygrywa", ja wygrałam 
jedno z najlepszych ciast jakie jadłam.
 W mojej wersji to właściwie Ciasto 6 Bit z bananami, ale wy możecie wykonać wersję podstawową, bardziej tradycyjną. Na pewno oba będą uzależniająco dobre. Każdy kawałek to delikatny, krem budyniowy, masa kajmakowa, warstwa czekolady, banany i bita śmietana. 
Przełożony herbatnikami wprost rozpływa się w ustach. 
Można powiedzieć, że to Ciasto 3 Bit i Czekoladowy Banoffee Pie w jednym.
Cudownie się kroi, jest idealne na każdą okazję i poprawi humor w każdą pogodę. 
Bardzo, bardzo, a nawet bardziej POLECAM!




Składniki na dużą blaszkę (.. a, i tak za małą... :) 
  • 500-600 g herbatników typu Petitki
  • 4 żółtka (białka można zamrozić i wykorzystać do bez)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 i 1/2 szklanki mleka
  • 1 szklanka śmietany 30%
  • 2 cukru waniliowe
  • 1 budyń śmietankowy w proszku
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 1 puszka masy kajmakowej o smaku karmelowym (krówka)
  • 1/2 puszki masy kajmakowej o smaku czekoladowym
  • 3 duże banany
  • 500 ml śmietanki 30%
  • 3-4 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • sok z 1/2 cytryny + 1 szklanka wody
  • płatki migdałowe + 2-3 łyżeczki cukru

Dużą blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia (można i dno, i boki). Na spód wyłożyć warstwę herbatników, jeden obok drugiego. 
Przygotować krem budyniowy. W rondelku z nieprzywierającym dnem zagotować mleko z cukrami waniliowymi. Dodać 1 szklankę śmietanki 30%, wymieszać i podgrzać do lekkiego zagotowania. Odstawić na bok. Żółtka utrzeć z 3/4 szklanki cukru na puszystą masę. Dodać proszek budyniowy i mąkę pszenną. Zmiksować do połączenia się składników. Nie przerywając miksowania, powoli wlewać gorące mleko ze śmietanką. Następnie przelać masę Z powrotem do garnuszka i energicznie mieszając zagotować do otrzymania gęstego kremu o budyniowej konsystencji. Gorący krem przelać na warstwę herbatników. Wyrównać i przykryć kolejną warstwą herbatników. 
Przygotować masę kajmakową o smaku karmelowym. Kajmak umieścić w garnuszku, dodać dużą szczyptę soli i zagotować energicznie mieszając. Przelać na herbatniki, wyrównać i przykryć ostatnią warstwą ciastek. 

Opcja 1 :

CIASTO 3 BIT w wersji podstawowej:
Schłodzić ciasto przez min. 2 godz. 500 ml śmietanki 30% ubić na sztywno pod koniec dodając cukier. Dodać 1 łyżeczkę żelatyny deserowej, zmiksować i przełożyć na herbatniki. Wyrównać. Schłodzić najlepiej przez całą noc, aby herbatniki zmiękły -



Opcja 2:

CIASTO 3 BIT z Bananami i Czekoladą - "CIASTO 6 BIT"
Banany zanurzyć w wodzie z sokiem z cytryny. Osuszyć i pokroić w cienkie plasterki. Masę kajmakową o smaku czekoladowym przygotować analogicznie do poprzedniej. Wylać na herbatniki, wyrównać i ułożyć plasterki bananów, jeden obok drugiego. Schłodzić przez min. 2 godz. Następnie wyłożyć ubitą, osłodzoną śmietankę, wyrównać. Migdały umieścić na suchej patelni i na małym ogniu podgrzewać, aż się lekko zarumienią. Dodać 2 łyżeczki cukru, wstrząsnąć patelnią, chwilę podprażyć do skarmelizowania się cukru. Odstawić na bok do wystudzenia. Posypać ciasto migdałami i schłodzić, najlepiej przez całą noc -



23 komentarze:

  1. To musi być pyszne❤️ Z przyjemnością zajadlabym takie ciasto🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne!!! Musi być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam petitki, ale nie mam kajmaku :( niestety zrobię dopiero wtorek... musze jakoś wytrzymać chociaż na to mam ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Sprawdziłam, super przepis :) wyszło bardzo smaczne i błyskawicznie zniknęło. Zrobiłam tą wersję na bogato z bananami. Rozpływa się w ustach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepsze?? Zdecydowanie TAK!!!! Pyszne to mało powiedziane :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepszy smak na świecie. Zrobiłam bez bananów czyli tradycyjniej. Słodki kajmak, słonawe krakersy i bita śmietana, pyszny budyń, po prostu coś wspaniałego :) Następnym razem wypróbuję 2 opcję

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham to ciasto. Mój numer jeden. W domu duża blacha znika w jeden dzień. Wszytsko idealnie się łączy. Smakuje wyjątkowo dobrze. Nie jest mdłe ani za słodkie. Pyszne. Polecam niezdecydowanym

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsze ciasto na świecie. Potwierdzam i ja

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto jest genialne i bardzo łatwe w przygotowaniu :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje ulubione ciasto. Ostatnio robiłam w wrsji bannanofee

    OdpowiedzUsuń
  11. Najszybsze i najlepsze ciasto. Goście zachwyceni, ja przejedzona :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za przypomnienie przepisu :) już wiem jakie będzie ciacho na niedzielę

    OdpowiedzUsuń
  13. Mogłabym zabić za to ciasto

    OdpowiedzUsuń
  14. Mega.. jakie to było pyszne. Aż musiałam skomentować i pogratulować super bloga

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham to ciasto. Wspaniale

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja tez kocham to ciasto

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest pyszne. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. Uzalezniające. Robiłam pieewszy raz, tyle lat straconych :D dopiero wczoraj odkryłam moje ulubione ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bezkonkurencyjne, przynajmnie dla mnie. Moje gusta :-D najlepsze dobrze schłodzone

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie mam budyniu, to mogę użyć mąki ziemniaczanej, czy to wpłynie na smak? Jak coś to pobiegnę do sklepu. Chce żeby wyszło dobre :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej użyć budyniu w proszku. Będzie lepszy smak, ale z mąką ziemniaczaną też się uda :)

      Usuń
  21. Love Love! Pyszne i pyszne i najlepsze i jeszcze raz pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Moje smaki zostały podbite :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)