Menu górne

Rurki z Bitą Śmietaną


Ten smak znają wszyscy. Ja pamiętam go z dzieciństwa, kiedy z mamą po szkole chodziłyśmy na pyszne rurki z bitą śmietaną..... Kruche, delikatne, rozpływające się w ustach rurki ze schłodzonym, prawdziwym białym kremem. Nie trzeba mieć waflownicy - chociaż to ułatwi sprawę, a rurki wyglądem będą przypominać bardziej te "tradycyjne". Jednak zapewniam, że świetnie wyjdą także w piekarniku, jak i w mikrofali na funkcji Crispy - smakują obłędnie! Bardzo polecam! :)
 

Składniki na około 14 Rurek:
  • 3 białka
  • 1/3 szklanki śmietanki 30%
  • 1/2 szklanki cukru
  • 70 g masła
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 1 cukier waniliowy
Białka i śmietankę dobrze wymieszać. Dodać cukry, sól - połączyć. Następnie dodać przesianą mąkę oraz  rozpuszczone masło - dobrze wymieszać do uzyskania jednolitej masy. 

Pieczenie:

1. Mikrofala - funkcja Crispy, poziom 2 (pieczenie około 4 min.). Po bokach talerza Crispy wylać po łyżce ciasta, równomiernie rozprowadzić, do uzyskania 2 cienkich owalnych kółek. Wstawić do mikrofali na odpowiedni program - kiedy placek mocno zrumieni się z jednej strony, przewrócić łopatką na drugą (pilnować aby się nie przypaliły, a mocno zrumieniły). Wyjąć i natychmiast zwijać rurki wzdłuż dłuższego boku. Po około 10 sekundach od wyjęcia rurek ciasto całkowicie stwardnieje, więc trzeba pracować z nim błyskawicznie! Ciasto jest bardzo gorące - potrzebne będą rękawiczki. Zwijać rurki można np. "na wałku" / "rączce od kuchennej łyżki".

2. Piekarnik. Dużą blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Wykładać po łyżce ciasta tworząc cienkie 4 oddzielne owalne placki. Wstawić do piekarnika - 180*, na 8-12 minut, do mocnego zarumienienia, w razie potrzeby przewrócić na drugą stronę i dodatkowo chwilkę podpiec. Wyjąć i natychmiast zwijać rurki wzdłuż dłuższego boku. Ciasto jest bardzo gorące - potrzebne będą rękawiczki. Zwijać rurki można np. "na wałku" / "rączce od kuchennej łyżki".

3. Waflownica. Pieczenie według instrukcji.
 
Składniki na Bitą Śmietanę:
  •  500 ml śmietanki 30%
  • 1 łyżeczka żelatyny deserowej
  • 3-4 łyżki cukru  
Śmietankę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodać stopniowo cukier i żelatynę deserową. Za pomocą rękawa cukierniczego napełniać wnętrze wystudzonych rurek. Wstawić do lodówki na 5-10 minut.
Rurki najlepsze są tego samego dnia. Napełnione śmietaną po kilku godzinach miękną. Natomiast puste można przechowywać w szczelnym pojemniczku przez 1-2 dni.

8 komentarzy:

  1. Udały się chociaż w to nie wierzyłam. Zrobiłam próbę przed Dniem Kobiet. Jutro robię dla przyjaciółek - świetny przepis!
    PS. Robiłam w mikrofali na podobnej funkcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wychodzą cudne! Chrupiące! Zniknęły w oka mgniewu :-) super przepis ! Ja robiłam w piekarniku przez 10 min. Jedyna trudność to szybkie zwijanie goracych placuszkow ale do opanowania a warto oj warto. Dzieciom smakowały bardziej niż kupne. A zabawa w napełnianie śmietaną bezcenna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis. Rurki pyszne

    OdpowiedzUsuń
  4. Lepsze niż kupne. Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  5. Bałam się zrobić ale zrobiłam. Jakie to dobre 😍💕 nigdy takich nie jadłam. Potwierdza się teza ze domowe wypieki są najlepsze

    OdpowiedzUsuń
  6. Za pierwszym razem mi nie wyszły. . Spaliłam je .. moja wina bo o nich zapomniałam. Teraz znów zrobiłam i koczowalam przy piekarniku. Wyszły chrupiące i bardzo smaczne. Napełniłam bita śmietaną i kremem budyniowym z Pani przepisu na biszkopt z kremem budyniowym (to ciasto to tez rewelacja). Świetny blog, czekam na kolejne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zarabiste i bardzo chrupiące. Zwijanie gorących jest mało przyjemne i wymaga szybkości ale warto

    OdpowiedzUsuń
  8. Smak dziecinstwa :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)