Menu górne

Domowy Makaron Jajeczny - według przepisu Dziadka

 

Smak dzieciństwa :) Makaron prawdziwie jajeczny, bez dodatku wody, o naturalnie pięknym żółciutkim kolorze. Taki makaron pamięta moja mama z dzieciństwa, a ja pamiętam go także dzięki niej z mojego. Najpierw robił go mój dziadek. Nie wyobrażał sobie, że można byłoby kupić go tak po prostu w sklepie. Zawsze w niedzielę zasiadał przy stolnicy i siekał placki ciasta na małe kluseczki. Kiedy przyjeżdżaliśmy na niedzielny obiad czekała już gotowa, cała przeogromna miska makaronu, a ja jako dziecko podjadałam same kluseczki maczając je w cukrze. W sumie to nadal tak robię :) Kiedy w domu gotuje się rosół, czy grzybowa bardzo często sięgam po ten przepis. Jest niezawodny, a makaron najlepszy na świecie. Polecam, nie tylko od święta :)

 

Składniki:

  • 450 g mąki pszennej
  • 4 duże jajka dwużółtkowe
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 20 g masła 
Masło rozpuścić. Mąkę pszesiać do miski, dodać jajka, płynne masło i sól. Wyrobić mikserem - ja używam końcówek do drożdżowego. Następnie wyrabiać ręcznie, aż ciasto będzie jednolite, elastyczne, miękkie, lśniące i bez trudu uformuję się w kulkę. Włożyć do miseczki, przykryć szczelnie folią i odstawić na 30 min. Po tym czasie Podzielić ciasto na 4 części. Każdą rozwałkować na duży i cienki placek - można lekko podsypywać mąką (im mniej, tym lepiej). Odstawić plaski na 1 godzinę, aż trochę przeschną.
Następnie każdy, kolejno przekroić wzdłuż na pół, posypać leciutko mąką po całości i nałożyć na siebie dwie części. Ponownie przekroić na pół w poprzek i posypać mąką - nałożyć na siebie. Uzyskamy warstwowe ciasto poprzekładane odrobiną mąki. Kroić ostrym nożem tworząc wąski lub szerszy makaron. Podrzucić makaron kilka razy, rozłożyć na  blacie. Postąpić tak samo z pozostałym ciastem.

W bardzo dużym garnku zagotować wodę. Osolić - około 1 łyżka. Makaron ponownie popodrzucać. Do gotującej się wody wrzucić makaron. Przemieszać łyżką. Gotować na średniej mocy palnika około 4 minut. Odcedzić. Przelać zimną wodą. Ponownie odcedzić. Najlepszy do zupy grzybowej lub rosołu i pomidorowej. 


 Podobne przepisy:

 Rosół z Koguta i Wołowiny (Bez Ulepszaczy)

 

 Makaron Domowy (wg przepisu mojej mamy)

 
 
Esencjonalny Rosół - jak u Babci (Bez Ulepszaczy)
 
Zupa Pomidorowa

Zupa Grzybowa z Podsmażanymi Grzybami, Selerem i Cebulą

http://natomamochote.blogspot.com/2017/01/zupa-grzybowa-z-podsmazanymi-grzybami.html

Rosół na Kurczaku z Domowym Makaronem

http://natomamochote.blogspot.com/2016/05/roso-na-kurczaku-z-domowym-makaronem.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz :)