Menu górne

Muffinki Dyniowe z Kruszonką Owsiano-Orzechową, Najlepsze

 

Najlepsze muffinki jakie ostatnio jadłam, a na dodatek dyniowe, czyli idealnie wpasowujące się w jesienną aurę. Przepis jest prosty, a muffinki z dynią  wilgotne, pachnące, mięciutkie i lekkie. O delikatnie sypkiej strukturze. Nie spodziewałam się tak doskonałej konsystencji i smaku. Mają śliczny pomarańczowy kolor, który grzechem byłby przyćmiewać dodatkiem cynamonu ;) Jeśli lubicie - dodajcie, ale wtedy będą to raczej muffinki cynamonowe ... ;) Mi zależało na uwidocznieniu i uwydatnieniu dyni. Wybrałam hokkaido, która ma lekko orzechowy smak. Tym razem nie wykorzystałam jej w postaci puree, ale tartą. Szybko i łatwo :) Tarta dynia w połączeniu z miodem i dodatkowo domowym syropem dyniowym - nadaje muffinkom smaku trochę podobnego do... zabajone, a przynajmniej według mnie, mają w sobie coś z tego słynnego włoskiego kremu. Na drugim planie nuty waniliowe, orzechowe.. PYCHA! Baaardzo, baaardzo zachęcam do spróbowania!

 

  

Składniki na około 15 sztuk:

 *Domowy Syrop Dyniowy - tutaj przepis KLIK

 

Papilotki umieścić w formie do muffinek/babeczek. Można je przykleić przy pomocy odrobiny masła.  Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej. Dynię obrać, odważyć 170g - zetrzeć na tarce, na małych oczkach. Umieścić w miseczce. Dodać miód, sok z cytryny, cukier waniliowy i syrop dyniowy, wymieszać. Odstawić. Mąkę wymieszać z sodą i proszkiem do pieczenia, przesiać, odstawić. Jajka i żółtko ubić cukrem na puszystą, śnieżnobiałą masę. Powoli dodawać do masy olej, w trzech turach, za każdym razem ubijając masę. Łyżka po łyżce dodawać przygotowaną wcześniej dynię (wymieszaną z dodatkami), zmiksować tylko do połączenia. Dodać przesiane suche składniki - zmniejszyć obroty miksera do minimum, delikatnie, krótko wymieszać, tylko do połączenia. Masa nie może opaść. Ciastem dyniowym wypełnić papilotki do 3/4 wysokości, posypać kruszonką, ale tak aby miejscami przebijało ciasto (więcej kruszonki może być przy brzegach, będzie motywować ciasto do rośnięcia ku górze w piekarniku ;) Piec w nagrzanym do 175* piekarniku przez 35 min., do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić. 

 

Składniki na Owsianą Kruszonkę Orzechową:  

  • 60 g orzechów włoskich
  • 130 g mąki pszennej
  • 60 g cukru
  • 90 g masła
  • 50 g płatków owsianych 
  • cynamon opcjonalnie (ja nie dodałam)

 

W misie blendera zmielić orzechy i płatki owsiane (nie musi być idealnie ;) Dodać mąkę pszenną i masło - zmielić do uzyskania wilgotnej, sypkiej masy. Zagnieść z cukrem tworząc kruszonkę. 


1 komentarz:

Bardzo dziękuję za komentarz :)