Menu górne

Faworki


Kruche i Chrupiące, delikatne i lekkie, obsypane cukrem pudrem najlepsze domowe faworki według przepisu mojej mamy. Nie zgadzam się z opiniami, że ich przygotowanie jest trudne i czasochłonne. Moje dwa wielkie talerze powstały w mniej więcej 1 godzinę - i z pewnością było warto :)
Znane także jako Chrust smażone są zazwyczaj na Tłusty Czwartek i Ostatki. 
W te dni, zaraz obok pączków (tutaj przepisy) nie może ich zabraknąć na stole. 
 Bardzo, bardzo polecam!



Składniki na 2 duże talerze:
+ koniecznie cukier puder do obsypania faworków!

Mąkę przesiać do dużej miski. Dodać żółtka, śmietanę, sól - zagnieść ciasto stopniowo dolewając spirytus.  Wyrabiać ciasto około 5. Przełożyć na stolnicę obsypaną mąką i rozwałkować na cienki placek grubości około 1 mm. po czym pociąć na paski (2x7 cm), naciąć każdy na środku, końce przewinąć przez środek. Smażyć na rozgrzanym tłuszczu do zezłocenia z obu stron. Odsączyć na papierze do pieczenia, lekko przestudzone posypać cukrem pudrem. 

2 komentarze:

  1. Zrobiłam i wyszły pyszniutkie, kruche tak jak powinny. Takie jak ja pamiętam z dzieciństwa i mam nadzieje ze moje dzieci te tez zapamiętają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam masę słodkich kulinarnych wspomnień :) Bardzo się cieszę, że smakowały :) Pozdrawiam!

      Usuń