Menu górne

Ciasteczka Kocie Języczki (Ciasteczka z białek, Mega Chrupiące)




Dziś przepis na błyskawiczne, bardzo chrupiące ciasteczka z białek. Zazwyczaj nie mamy problemu z wykorzystaniem żółtek - a to jakiś krem, domowy budyń, miliony przepisów na ciasteczka, lody, ajerkonak, a z braku laku gęsty kogel-mogel, czy zagęstnik do sosu... z białkami jeśli nie decydujemy się na bezy - jest gorzej. Mam już ich tyle pomrożonych, że stwierdziłam, że te wykorzystam od razu. Wyszły najlepsze, niesamowicie chrupiące ciasteczka jakie jadłam. Według mojego taty jedne z lepszych jakie upiekłam :) Ciasto wyciska się na blaszkę tworząc podłużne paski, które podczas pieczenia lekko rozpływają się na boki. Chyba właśnie dlatego noszą wdzięczną nazwę "kocich języczków" :) Jako wielbicielka kotów, wstyd mi że dopiero teraz je upiekłam :p a że nie wiedziałam czy będą dobre - od razu urozmaiciłam je o różne dodatki. Kilka zwykłych, kilka z pestkami dyni, orzeszkami, rodzynkami - do wyboru do koloru. Wszystkie przepyszne :) Nadają się doskonale do lodów, czy deserów - są na tyle chrupiące, że nie rozmiękną szybko :) Na długo zachowują świeżość, a ich przygotowanie to chwila :) Bardzo polecam!

 
 
 
 
 




Składniki na około 35 ciasteczek:
  • 3 białka
  • 140 g masła 
  •  2/3 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • opcjonalnie - dodatki: rodzynki, orzeszki, żurawina, pestki dyni, nasiona słonecznika i inne
Miękkie masło umieścić w misie miksera. Dodać cukry i ucierać mikserem, aż masa stanie się puszysta i śnieżnobiała. Powoli, nie przerywając miksowania, dodawać białka, jedno po drugim oraz sól. Na koniec dodać przesianą mąkę pszenną. Zmiksować tylko do połączenia się składników. Masę przełożyć do rękawa cukierniczego lub szprycy i wyciskać ciasteczka na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia - w odstępach (ciastka lekko rozpływają się na boki). Można je udekorować dowolnymi dodatkami. Wybierając rodzynki warto wymieszać je z ciastem i dopiero wyciskać ciastka (rodzynki lubią się zbyt szybko przypiekać i będąc na wierzchu ciastek mogłyby stać się gorzkawe).
 Piec w 190* przez pierwsze 5 min. z termoobiegiem, a kolejne 15 min. na funkcji góra-dół. Kiedy ciasteczka będą złotawe - wyjąć, wystudzić na kratce (mogą być początkowo bardzo kruche, po chwili stwardnieją).






1 komentarz:

Bardzo dziękuję za komentarz :)