Menu górne

Naleśniki na Maślance


Delikatne, elastyczne naleśniki na maślance. Smakują obłędnie. Ich smażenie i obserwowanie pojawiających się pęcherzyków powietrza to czysta przyjemność. Tym razem miałam ochotę na troszkę grubsze naleśniki więc na patelni rozprowadzałam prawie pełną łyżkę wazową ciasta. Naleśniki wychodzą bardzo mięciutkie i pięknie pachnące. Są idealne do domowych konfitur czy dżemów. Mnie najbardziej smakują z jagodowym i truskawkowym. 
Bardzo polecam!



Składniki:
  • 5 jajek
  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 1 i 1/2 szklanki maślanki
  • 1 i 1/2 szklanki wody
  • 1 szklanka mleka
  • 2 łyżki cukru
  • duża szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki proszku d pieczenia
  • masło do smażenia
Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Wszystkie składniki połączyć w dużej misce trzepaczką lub łyżką. Przykryć talerzem i odstawić na 1 godz. Po tym czasie zamieszać. Smażyć na niewielkiej ilości roztopionego i rozprowadzonego po patelni masła na złoty kolor z obu stron. Smażyć na średniej mocy palnika około 30 s. z każdej strony (zbyt długie smażenie spowoduje, że naleśnik będzie twardszy, zbyt szybkie). Podczas smażenia w cieście powinny pojawić się pęcherzyki powietrza.  

4 komentarze:

  1. Cudowne! Przepis podsunął mi pomysł na śniadanko. Zjedliśmy z bananami i miPodem. Ale i tak najbardziej smakował mi sam posypany cukrem. Ciasto jest pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zrobiłam. Delikatne i mieciutkie o chrupiących brzegach. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje dziecko kocha nalesniki to zrobiliśmy. Bardzo nam smakowały.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)