Menu górne

Domowe Pierogi z Białym Serem


Lubicie pierogi? Ja uwielbiam, a szczególnie te domowe. Dziś w wersji klasycznej, tradycyjnej z białym słodkim serem. Przygotowanie jest łatwe i wcale nie tak pracochłonne ;) Ciasto jest delikatne, miękkie, ale idealnie trzymające nadzienie. Nie ważne czy zjecie je same, czy posypiecie cukrem z cynamonem, podacie z owocami, czy śmietaną - będą smakować wspaniale. Polecam !




Składniki na Ciasto Pierogowe:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka bardzo gorącej wody
  • 1 jajko
  • 1 łyżka roztopionego masła
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy


Składniki na Masę Serową:
  • 300 g twarogu półtłustego
  • 200 g serka ricotta
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1 cukier waniliowy
Wszystkie składniki na nadzienie zagnieść razem widelcem, a następnie zblendować. 

Mąkę pszenną przesiać do dużej miski. Do mąki dodać jajko, masło i gorącą wodę zmieszaną z cukrami i solą -zagnieść ciasto formując kulę.
Powinno być miękkie, elastyczne i nie lepić się do rąk. Ewentualnie można dodać więcej wody lub mąki. Podzielić na dwie części. Każdą kolejno rozwałkować na cienki placek. Szklanką wykrawać koła. Na środek każdego wyłożyć łyżeczkę masy serowej. Zlepić jak pierogi. 
 
Uformowane wrzucać do garnka z gotującą się - leciutko osoloną - wodą. Kiedy wypłyną, wyjąć łyżką cedzakową - prosto na talerz lub jeśli mają być jedzone później - przełożyć do garnka z bardzo zimną wodą. 
Po 2 min. - ostrożnie odcedzić. Można posypać je cukrem z cynamonem lub podać z odrobiną śmietany, truskawkami, jak lubicie :)




9 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie pierogi same :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię od razu z podwójnej porcji. Zapowiada się jutro pyszny obiad

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, takiego ciasta szukałam. Zrobiłam połowę z Serem A drugą część z mięsem ale wtedy do ciasta nie dodawałam cukru. Obie były równie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy w zamian za ricotto można użyć capreggio

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, robiłam ostatnio i z jego dodatkiem i wyszły super :)

      Usuń
    2. Dziękuję zrobię napewno 😉

      Usuń
    3. Nie mogłam wytrzymać i zrobiłam wyszły bardzo pyszne ciasto wyśmienite super się walkowalo bez problemu 😉

      Usuń
  5. Pyszne, ciasto delikatne i miękkie. Wypełniłam serem białym z cukrem.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)