Menu górne

Przecier pomidorowy


Sezon pomidorowy w pełni co oznacza najlepszy czas na przygotowanie domowego przecieru pomidorowego. Jest pyszny, wyrazisty, nie do zastąpienia ;) Robiąc go od paru lat systematycznie latem uzupełniając swoją domową spiżarnie doszłam już do wprawy, dzięki czemu przedstawiam Wam przepis, którego wykonanie nie zajmie Wam dużo czasu i nie sprawi, że obieranie ze skórki pomidorów będzie się śnic po nocach.
Koniecznie wypróbujcie i znieście do swoich spiżarni chociaż kilka słoików.

Składniki na około 12 słoików:
  • 12 kg pomidorów gruntowych (najlepsze będą te słodkie, mięsiste)
  • 4-5 łyżek cukru
  • 3-4 łyżki soli
  • zioła np. tymianek, lubczyk ogrodowy. (ja dodałam tylko odrobinę, tym razem chciałam otrzymać czysty przecier)
 
W dużym garnku zagotować wodę. Pomidory umyć pod bieżącą wodą.
Partiami wrzucać do wrzącej wody na około 4-5 min. Następnie cedzakową łyżką wyjmować i przekładać do drugiego garnka z zimną wodą. Zdjąć skórkę i usunąć gniazda nasienne, a resztę pomidora umieścić w trzecim, dużym garnku.
Garnek z tak przygotowanymi pomidorami zagotować. Zmniejszyć ogień do minimum i gotować około 1 godz. pod przykryciem, co jakiś czas mieszając. Zdjąć pokrywkę i gotować olejną godzinę. Dodać sól, cukier i zioła. Zblendować i ponownie zagotować. Ewentualnie doprawić solą i cukrem. Gorącym przecierem napełniać wyparzone słoiki. Zakręcić i odstawić do góry dnem. Po około 2 godz. ponownie odwrócić. Pozostawić do wystygnięcia. Przechowywać w chłodnym i ciemnym miejscu.

3 komentarze:

  1. Taki domowy nie da sie porownac z tymi kupnymi. Samo zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze robię z takiego przecieru pomidorową :-) juz swoje mam zawekowane

    OdpowiedzUsuń
  3. Otworzyłam dziś kolejny słoik :) wykorzystuje ciągle. Robiłam już z nim spaghetti, pomidorową, sos do pizzy - nadają się idealnie. PO jemy nawet sam jako sok pomidorowy, lekko rozcienczam go z woda. Przepis jest godny polecenia. W tym roku też zrobię solidna ilość na zimę.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)