Menu górne

Placuszki z Cukinią


Te placuszki robię od kilku lat. Najlepsze wychodzą w sezonie, przy użyciu młodej cukinii, z miękka skórką, a więc właśnie teraz! Są przepyszne, delikatne, idealnie pasują do twarożku z dodatkiem świeżego oregano lub bazylii. Można je usmażyć na niewielkiej ilości oleju lub na suchej patelni. Mi obie wersje bardzo smakują. Tanie, przepyszne, zdrowe, lekkie i uzależniająco dobre śniadanie, obiad lub kolacja, a przygotowanie go to tylko chwila. Bardzo polecam!


Składniki:
  • 3 niewielkie młode cukinie
  • 3 jajka
  • 2 cebule
  • 1/2 łyżeczki masła (lub odrobina wody)
  • 3/4 szklanki mąki
  • sól
  • pieprz
  • 250 g białego sera chudego
  • 150-200 g jogurtu naturalnego 
  • świeża bazylia / oregano
  • olej do smażenia
 Cukinię umyć i zetrzeć na tarce na średnich oczkach. Odstawić na 30 minut. W tym czasie obrać i pokroić w kostkę cebulę. Lekko podsmażyć  ją na odrobinie masła lub zmiękczyć przy użyciu wody. Odstawić. Biały ser połączyć widelcem lub zblendować z jogurtem. Doprawić solą i posiekanym oregano / bazylią. Odstawić do lodówki. Cukinię odcisnąć z nadmiaru wody i  razem z wystudzoną cebulą umieścić w misie miksera. Dodać jajka, sól, pieprz i przesianą mąkę. Połączyć składniki. Smażyć na niewielkiej ilości rozgrzanego oleju - średnia moc palnika - do zarumienienia z obu stron. Odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Placuszki można przygotować także na  suchej patelni - na małym ogniu. Podawać gorące z twarożkiem.

3 komentarze:

  1. Uwielbiam je. Robiłam zgodnie z przepisem, podałam z białym serem - pyszne. Smażyłam na tłuszczu. Następnym razem dla porównania zrobię kilka na suchej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz robiłam i bardzo nam posmakowały :) koniecznie z serem i swieżymi ziołami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem nakręcona na ten blog, wypróbowuję przepisy po kolei.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)