Menu górne

Sos Toffi / Karmelowy

Kocham Toffi <3 jak i wszystko co do niego pasuje. Wypróbowałam już chyba wszystkie sklepowe Sosy Toffi wśród, których mam swoich faworytów, ale i poznałam paru "Toffipodszywaczy" ;)
 Jednak odkąd sama zrobiłam, domowy Sos Karmelowy - już nigdy, nigdy, nigdy nie sięgnę po te sklepowe. Przygotowując go w domu mam pełną kontrolę nad dodawanymi składnikami, konsystencją i oczywiście smakiem.  
Przestawiam najlepszy Sos Toffi jakiego kiedykolwiek próbowałam. 
O wymarzonej konsystencji i nieziemskim karmelowym smaku.. niezastąpiony, idealny dodatek do porannej kawy, deserów, ciast, lodów czy gofrów, a właściwie - nadaje się do wszystkiego. Jego przygotowanie jest banalnie proste i nie zajmuje więcej niż 10 minut. A zapewniam, że warto. 
Mój domowy Sos Karmelowy nie zawiera masła!!!!! To mit, że jego dodatek jest koniecznością - wypróbowałam dwie wersję i nie wyczuwam żadnej różnicy, więc uznaje je za całkowicie zbędne.
 Sos Toffi z tego przepisu to tylko cukier trzcinowy, odrobina miodu, woda, mleko i śmietanka oraz duża szczypta soli. Jest boski... idealnie nadaje się także do wekowania na "czarną godzinę". Karmelowo polecam i ostrzegam - grozi uzależnieniem <3



Składniki na duży słoiczek / buteleczkę:
  • 1 szklanka cukru trzcinowego
  • 1/3 szklanki wody
  • 1 łyżka miodu
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1 szklanka śmietanki 30%
  • duża szczypta soli (lub dwie)
Cukier trzcinowy, miód i wodę umieścić na głębokiej ceramicznej patelni. Włączyć palnik na najwyższą moc i mieszać do rozpuszczenia się cukru i zagotowania. Zmniejszyć płomień na średnią moc. Pozostawić syrop na 4-5 minut (można raz lub dwa krótko zamieszać). Kiedy syrop zacznie gęstnieć, nabierze karmelowego koloru (nie spalić - wtedy będzie gorzki!, za krótko karmelizowany - zbyt blady i mało intensywny w smaku) - zdjąć z ognia. 
Mieszając trzepaczką powoli wlewać śmietankę, dodać sól. Mieszać, aż składniki się połączą. Ponownie umieścić patelnię na ogniu i mieszając zagotować. Potrzymać na ogniu około 2 minut. Sos powinien być brązowy, ale płynny. Dodać mleko i gotować około 1 minuty. Zdjąć z ognia. Przelać zawartość paleni do buteleczki lub słoiczka. 
Po ostygnięciu syrop zgęstnienie. Jeśli będzie za gęsty - ponownie umieścić na patelni i zagotować z 1/3 szklanki mleka. 
Przechowywać w temperaturze pokojowej lub w lodówce (tam, bardziej zgęstnieje) - około 2 tygodni (ale gwarantuje, że zużyjecie szybciej ;) Sos Karmelowy można także wekować napełniając wyparzone słoiczki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz