Menu górne

Kruche Babeczki


Bardzo kruche, delikatne, ale i idealnie trzymające każde nadzienie i owoce - pyszne babeczki do wypełniania. Pomysłów na ich wykorzystanie jest mnóstwo. Świetnie sprawdzą się jako słodkie mini deserki, które znikną w mgnieniu oka. Bardzo polecam!


Składniki na Kruche Babeczki:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka budyniu waniliowego
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • 170 g masła
  • 2 żółtka (białka można zamrozić i wykorzystać później do bez)
  • mała szczypta soli
Przesianą mąkę z budyniem zagnieść z zimnym masłem tworząc kruszonkę. Dodać cukier, sól - wymieszać. Dodać żółtka i zagnieść kruche ciasto. Kulę ciasta schłodzić w lodówce przez min. 1 godz. Foremki do babeczek wysmarować masłem. Następnie na lekko oprószonej stolnicy rozwałkować ciasto na grubość około 3 mm. Szklanką o średnicy nieco większej od foremek na babeczki wykrawać kółka ciasta, po czym wylepiać kolejno foremki. Schłodzić przez min. 1 godz. w lodówce (koniecznie!). Wstawić babeczki do piekarnika nagrzanego do 200* i piec przez 15-20 min. do zezłocenia. Wyjąć i wystudzić.

Nadziać babeczki ulubionym kremem i owocami.

Tym razem moje babeczki wypełniłam 
Nadzieniem Malinowym i Kremem Waniliowym Lauretta Kandy.

2 komentarze:

  1. Kruche i smaczne :) najlepsze z bitą śmietaną i dzemem jagodowym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto pyszne. Babeczki kruchutkie. Wypełniłam masą kajmakową i zrobiłam orzechami

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)