Menu górne

Chocolate Dreams Cake



Czekoladowe Ciasto ze Snów... najlepsze, najlepsze, najlepsze i mogłabym to powtarzać bez końca. O takim cieście czekoladowym marzyłam całe życie. Do tej pory właściwie nigdy nie mogłam określić o jakie ciasto czekoladowe dokładnie mi chodzi, trudno było opisać czego szukałam, przez tak długi czas…
Ciasto z tego przepisu to spełnienie moich snów o moim idealnym, wilgotnym, mokrym, lepiącym się, mięsistym, a jednocześnie puszysty, lekkim, niesamowicie delikatnym wypieku. 
Jest „niczym puch do rwania”, bardzo mocno czekoladowe, rozpływające się w ustach… 
Od dziś to mój ulubiony przepis na czekoladowe wypieki - absolutnie mój numer jeden. 
Nie ma go nawet co porównywać do brownie. To ciasto jest nie tylko bardziej dietetyczne (i o niebo lepsze niż najlepsze brownie) ale i zdrowsze za sprawą dodatku buraków i jabłka   (nie martwcie się, w ogóle ich nie czuć w cieście, ich zadaniem jest sprawić, że wypiek będzie mieć tą wymarzoną konsystencję).

Chocolate Dream Cake to mój autorski przepis. Przyznam, że gdy wykładałam masę do tortownicy modliłam się, aby chociaż wyrosło i nie było zakalcem… nigdy w życiu nie przypuszczałam że pokocham to ciasto, aż tak bardzo. Brak mi słów, aby opisać jakie jest wyjątkowe. Mogłabym tak bez końca je zachwalać, a i tak nie powiedziałabym wszystkiego co najbardziej pozytywne na jego temat. Czuje, że nie raz wykorzystam ten przepis także w nieco innej wersji.


Składniki na najlepsze czekoladowe ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 100 g miękkiego masła
  • ¾ szklanki cukru
  • niepełne pół szklanki oleju słonecznikowego
  • 3 ugotowane buraki (powinno wyjść około 1 ¼ szklanki purre z buraków)
  • 1  jabłko
  • 1 łyżka mleka
  • ¾ szklanki jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki płynnego miodu
  • 2 łyżki melasy
  • 40 g  gorzkiej czekolady 70%
  • szczypta soli
  • 60 g prawdziwego kakao
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżki kaszy manny
Ugotowane buraki zblendować z obranym dużym jabłkiem. Utrzeć masło i cukier na białą puszystą masę. Nie przerywając miksowania dolewać powoli oleju, a następnie wsypać proszek do pieczenia, sodę, sól.  Dodawać powoli, stopniowo po jednym jajku (aby masa się nie zważyła). Dalej miksując dodać miód, melasę i lekko przestudzoną, rozpuszczoną w łyżce mleka czekoladę (można w mikrofali). Kiedy składniki się połączą dodawać powoli, na zmianę przesianą mąkę i jogurt, a na końcu przesiane kakao. Nie miksować zbyt długo, tylko do połączenia się składników. Do masy dodać puree buraczano-jabłkowe – krotko zmiksować, tylko do połączenia. 
Tortownice (26 cm) lekko wysmarować lekko olejem, oprószyć kaszą manną, przełożyć masę czekoladową. Piec w 180* przez około 60 min. Przestudzone polać czekoladową polewą.


Czekoladowa polewa:
  • 50 g mlecznej czekolady
  • ½ szklanki mleka 3%
  • 3 łyżki prawdziwego, gorzkiego kakao
Składniki umieścić w garnuszku, podgrzewać mieszając do połączenia się składników i powstania gęstego sosu. Zdjąć z ognia i polać ciasto – najlepiej użyć cukierniczego pędzelka. 


3 komentarze:

Bardzo dziękuję za komentarz :)